BYtrafik nr. 1 - februar 2014

BYtrafik/Titel Forfatter Resumé
Bytrafik
Februar 2014
   
Ved årsskiftet Mikael Lund Med det første nummer i BYtrafiks 50. årgang bringer formanden sin nytårshilsen, hvor der både ses tilbage på året, der gik, og ses på forventningerne til det nye år med de mange projekter, der er i gang både på museet, på Bornholm, i Odense og i Gera.
Nytårshilsen fra Team KS 100 Pehr Appelquist En status fra Team KS 100, der ud over KS 100 arbejder på mange opgaver i løbet af året, hvor de faste arbejdsdage er mandag og onsdag stort set året rundt.
Sporvejsmuseet ved jul og nytår Svend Christensen ###########################################
Sølvgadelinien Per Søegaard En artikel om Sølvgadelinien, der blev åbnet 19. januar 1889 i København og blev drevet af Sølvgadens Sporvejsselskab, der var dannet 7. marts 1888.
For 50 år siden:
Et rædselsdøgn på S-banen
Bent Jørgensen Torsdag 13. februar 1964 var ikke nogen god, men måske nok mindeværdig dag den københavnske S-bane. Ikke på noget tidspunkt i dette driftsdøgn var der normal trafik på nogen af linierne.
Prag - En udmærket erstatning Svend Christensen Den korte efterårstur 2013 var oprindeligt planlagt til at skulle gå til Rostock, men de nye sporvogne, der skulle opleves der, var endnu ikke leveret, og det blev derfor besluttet, at turens rejsemål i stedet for skulle være Prag.
Prag
En miljøvenlig og attraktiv by
Morten Engelbrecht 514 km sporvognslinier i gadeniveau og et kundevenligt billetsystem. Morten Engelbrechts rejseoplevelser og sammenligning med den kollektive trafik i København.
Vogne vi (ikke) fik Svend Christensen Artiklen er tredje del af en serie på fire om vognanskaffelser de seneste 15 år og også om vogne, Sporvejsmuseet ikke fik.
Det amputerede net
Roms sporvognslinier
Finn Hørsted Finn Hørsted besøgte den italienske hovedstad i april 2013 og beretter her om sporvognslinierne i Rom.