BYtrafik nr. 3 - juni 2012

Titel Forfatter Resumé
Sæsonstart på Sporvejsmuseet Svend Christensen Årets sæson indledtes lørdag den 28. april, og den første måned af sæsonen har desværre været præget af et noget beskedent besøgstal. Udstillingen i Valby Gamle Remise er blevet beriget med en del nye plancher, som også omtaler den kommende letbane i Odense. Museet har fra Busselskabet Aarhus Sporveje købt en ledbus fra år 2000, og bussen KS 322 fra København er næsten klar til at gå i trafik igen efter en omfattende istandsætning og opmaling. Der arbejdes på de mange restaureringsprojekter både på Sporvejsmuseet, på Bornholm og i Gera.
33 år tog det! Jørgen Krog Flensborg-sporvognen nr. 36 fra 1926 er klar til at genoptage sin aktive karriere på Sporvejsmuseet efter en pause på 33 år.
Sporvejen i Flensborg Per Søegaard Træk af den dansk-tyske bys sporvejshistorie.
For 75 år siden: Linie 1 og 14 bytter endestationer Finn Hørsted Det stigende befolkningstal i Vanløse i slutningen af 1920'erne medførte en større kapacitet på Vanløse-linien, hvilket ville have medført en overtrafikering af strækningen til Klampenborg. Derfor byttede linie 1 og linie 14 endestationer.
En by i rivende udvikling Morten Engelbrecht Letbanen er et centralt element i infrastrukturen i fremtidens Odense.
Sporvognen som kunst Poul Henningsen Uddrag af en artikel »Sporvognen som kunst«, som Poul Henningsen offentliggjorde i Nyt Tidsskrift for Kunstindustri årgang 3, hefte 4 fra april 940.
Boganmeldelse:
Busserne fra Svendborg
Finn Hørsted Anmeldelse af en bog om Nordisk Karrosserifabrik udgivet af forlaget J-bog.
Længere bybusser Redaktionelt De første bybusser med en længde på 14,56 m er sat i trafik i Aarhus.
Rettelse til BYtrafik nr.  2-2012 Redaktionelt Sidste sporvogn var alligevel ikke den sidste - og en tilføjelse.
KS trolleybus i drift John Schøler Nielsen Sporvejsmuseets trolleybus KS 101 besøgte Landskrone i maj 2011.