BYtrafik nr. 3 - jumi 2011

Titel Forfatter Resumé
Nyt fra Sporvejsmuseet Svend Christensen Sæsonen begyndte allerede 1. påskedag, hvilket er første gang siden indvielsesåret 1978. Den 28. maj var der premiere på Sporvejsmuseets tilbringerkørsel fra Borup station efter nedlæggelsen af Movias buslinie 249 i december 2009. Trolleybus KS 101 har været ude at køre i Landskrona i forbindelse med et trolleybusstævne. Der er fortsat arbejdet med ombygningerne i Remise 1og af traktorhuset, ligesom restaureringsarbejderne på bl.a. sporvognene KS 100, KS 261, KS 587 og ÅS 3 er fortsat
København ønsker mere metro og flere sporvogne Fra Berlingske København vil støtte mulige sporvejsforbindelser fra Ring 3 videre gennem Frederikssundsvej og Roskildevej til metroen
KS 100 - og hestehaler? Mogens Otto Hvad i alverden har en sporvogn og hestehaler med hinanden af gøre?..... Jo, ligesom det var tilfældet med NESA 929 (cykelkilebolte til gruskassetrækstænger), dukker der forskellige morsomheder op under demonteringen på KS 100 af dele, der skal renoveres
Endestationer:
P.G. Ramms Allé
Søren Palsbo I rækkes af artikler om sporvognenes endestationer er vi nu nået til endestationen på Peter Bangs Vej
Remisen, der aldrig blev opført Bruno H. Pedersen Forfatteren kigger tilbage til barndommens legeplads ved Stærevej
Stærevej Remise
1947-1960
Henrík Lynder Langsommeligt byggesagsforløb på 14 år afsporede byggeri af ny sporvognsremise
Udstilling om dobbeltmordet på Peter Bangs Vej Dines Bogø En artikel i anledning af en særudstilling på Politihistorisk Museum i København
Københavns Fantomlinier, 1. del Bent Jørgensen Nedlæggelsen af sporvognslinier medførte ekstrakørsel på visse linier
Postkort fortæller sporvejshistorie
Aarhus 1904 til 1944
Torben Hilberg 3. kort: Landsudstillingen 1909
Nytt - fra Oslo Bjørn Andersen Status for ombygninger på forstadsbanerne. Problemer med sammenføjninger i SL95
Teknisk Museum i Brno Heino Wessel Hansen Ved en højtidelighed 9. december 2009 på Teknisk Museum i Brno fejrede man udgivelsen af en bog, der giver en grundig beskrivelse af museets samling af historiske offentlige befordringsmidler