BYtrafik nr. 4 - august 2010

Titel Forfatter Resumé
Veteraner på besøg Svend Christensen Vejret har ikke været det mest ideelle for besøg på Sporvejsmuseet i sæsonens første måneder. Først megen regn og senere hedebølge, men alligevel sluttede besøgstallet ved udgangen af juli en lille smule højere end i 2009. Den 19. juni blev det markeret, at det var 25 år siden, den første del af den normalsporede strækning til Tobaksmarken blev indviet. Samme dag samt den 31. juli var der vintage-træf med biler og motorcykler, der har været i trafik omkring 1960. To af museets nyrenoverede køretøjer, KS-bus KS 329 Leyland Comet og NESA-tårnvogn 501-62, deltog også. Der er fortsat arbejdet på overdækningen af sporene bag Valby gamle Remise, og bl.a. portene i Remise 1 er blevet malet. Restaureringsarbejderne i Tyskland fortsætter, og også på museet arbejdes der på både sporvogne og busser.
Den store omnummerering Bent Jørgensen Københavns Sporvejs udførte i begyndelsen af 1920'erne en stor logistisk opgave med at ommnumerere mange hundrede sporvogne
SHS-tur til Rumænien og Ungarn Erik V. Pedersen En beretning fra SHS-turen til Rumænien og Ungarn i perioden 3. - 9. maj 2010
Letbanefest i Bergen Morten Engelbrecht Den første nye sporvejsby i Skandinavien i mange år indviede driften 22. juni 2010
Cairos tre sporvejssystemer Erik Wilhelmsen Et besøg i Cairo i foråret 2010
Bagsidebilledet i Bytrafik nr. 2-2010 Redaktionelt Kommentarer til bagsidebilledet bragt i Bytrafik 2-2010 omkring dateringen af billedet
Postkort fortæller sporvejshistorie: Fra hestedrift til eldrift 4. kort Thomas Hilberg Med postkort nummer 4 er vi nået til Kongens Nytorv i 1902